コダマシーンは、アートがもたらす可能性を信じています。
アートは、ただの飾りではありません。それは、企業、自治体、そしてあなた自身がこの世界とどのように関わるかを再定義する力を持っています。
私たちのコンサルティングファームは、アートコンサルティングにとどまらず、創造的な視点と戦略を提供します。
アートとデザインを通じて新しい物語を紡ぎ出し、それらを組織やコミュニティの核として機能させるプロジェクトを企画し実現させていきます。この力強いシナジーは、新たな価値を生み、人々の心を深く結びつけていくでしょう。
アートに期待し、変革を求めるあなたの側に、私たちはいます。
Code-a-machine 相信艺术能够带来无限的可能。
艺术不仅仅是一种装饰。 它有着重新定义企业、城市和自己本身与这个世界之间关系的能力。
我们的咨询公司不仅提供艺术咨询,还提供创造性的观点和战略。
我们通过艺术和设计编织新的故事,并规划和实施项目,使这些故事成为组织和社区的核心。 这种强大的协同作用将会创造出新的价值,并深深地将人们联系在一起。
当您想从艺术中寻找希望和改变时,我们就在您的身边。
Code-a-machine believes in the possibilities that art offers.
Art is more than just decoration. It has the power to redefine how businesses, municipalities, and even yourself relate to this world.
Our consulting firm offers creative perspectives and strategies that go beyond art consulting.
Through art and design, we weave new stories and plan and realize projects that make these stories function as the core of your organization and community. This powerful synergy will create new value and deeply connect people.
We are at your side as you look to art and seek change.
コダマシーン
アートとデザインのコンサルティングファーム。金澤韻は現代美術キュレーターと して国内外で数多くの展覧会を企画・制作し、増井辰一郎は建築・デザイン・現代 美術の分野で設計及びマネジメントを行ってきた。2018年、上海にてコダマシーンを設立。20 年来培ってきた二人の知識 とスキルを合わせ、アート×企業 / 自治体 / 人×場所を共鳴させるアートプロジェ クトを行う。
Code-a-Machine
艺术与设计的企划开发组合。金泽韵作为当代艺术策展人,企划并制作了大量国内外的展览会,增井辰一郎则一直在建筑、设计、当代艺术领域从事设计和管理工作。此二人于2018年在上海成立Code-a-Machine。融合了20多年来两人拥有的知识与技术,在建筑和环境中植入艺术,以超越国界和境界,连接人与人作为使命。
Code-a-Machine is a curating and management unit of arts and design. As a contemporary art curator, KANAZAWA has engaged numerous exhibitions in Japan and abroad, and as a designer and project manager, MASUI has worked in the fields of architecture, design and contemporary art. In 2018, they established Code-a-Machine in Shanghai. By combining the knowledge and skills they have developed over the past 20 years, and installing art in architecture and the environment, they connect people beyond borders and boundaries.
金澤 韻 / KANAZAWA Kodama
東京藝術大学大学院、および英国王立芸術大学院大学(RCA)修了。熊本市現代美術館など公立美術館での12年の勤務を経て、2013年に独立。2017~20年、十和田市現代美術館の学芸統括としても活動。これまで欧州、米国、中国、日本で50以上の展示企画に携わる。
东京艺术大学研究生以及英国皇家艺术学院(RCA)研究生学历。在熊本现代美术馆等公立美术馆工作12年,而后于2013年独立。2017年—2020年,在十和田市现代美术馆从事学术与艺术管理活动。至今参与了欧洲、美国、中国、日本等地的50个以上的展览企划。
She got her master’s degree from the Graduate School of Tokyo University of the Arts and the Royal College of Art in the UK. After working for 12 years in public art museums such as the Contemporary Art Museum, Kumamoto, she began working independently in 2013. 2017- 20, she also worked as Senior Deputy Director of Curatorial Affairs at the Towada Art Center, Japan. So far, she has curated more than 50 exhibitions in Europe, USA, China and Japan.
増井 辰一郎 / MASUI Shinichiro
京都大学工学部建築学科卒業。現代美術家ヤノベケンジ、榎忠らのアシスタントおよびコーディネーター、グラフィックデザイン事務所UMA/design farmでプロジェクトマネージャーをつとめる。また空間デザイナーとして日中で多くの商業空間、展示デザインを手がける。
毕业于京都大学工学部建筑学专业。曾担任当代艺术家矢延宪司、榎忠等人的助理,也曾在搭配、平面设计事务所UMA/design farm从事项目经理工作。此外还多次参与了中日两国的商业空间、展览设计。
He graduated Department of Architecture, Faculty of Engineering, Kyoto University. He has worked as an assistant and coordinator of contemporary artists such as YANOBE Kenji and ENOKI Chu, and, had worked as the project manager at UMA/design farm, a graphic design company in Japan. Also, as a space designer, he designed numerous commercial spaces and exhibitions in Japan and China.
【article】
+5によるインタビュー(2021/07/19)
「違和感から生まれるイノベーション– 越境、コダマシーンの挑戦 –」(前編)/(後編)
–
〒600-8114 京都市下京区六軒通高瀬川筋東入ル早尾町315番3
315-3 Hayao-cho, Shimogyo-ku, Kyoto-shi, Kyoto 6008114 Japan
Tel: +81 (0)50-3184-1482